Θα τρίζουν τα κόκαλα του Δασκαλογιάννη


Μαίνεται ο ανώφελος καυγάς μεταξύ του φερέλπιδος «υφυπουργού» της Τρόικας Εσωτερικού και των φερέλπιδων εκπροσώπων της Νομαρχιακής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ που αισθάνονται πλέον –κατά τα λεγόμενα του Αλέξη- έτοιμοι να κυβερνήσουν.
Πέτρα του σκανδάλου η επικείμενη ιδιωτικοποίηση του Κρατικού Αερολιμένα Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», ο οποίος, ειρήσθω εν παρόδω, αναβαθμίζεται και υπό προϋποθέσεις, θα μπορούσε να αποτελέσει στρατηγικό μοχλό ανάπτυξης για τη Δυτική Κρήτη, ειδικά μετά την απόφαση της Ryanair να χρησιμοποιήσει το αεροδρόμιο Χανίων σαν περιφερειακή βάση στο δυναμικό σχεδιασμό της.
Αντί λοιπόν οι φερέλπιδες πολιτικοί ταγοί μας να αναζητήσουν μια πλατφόρμα ώστε να περάσει η ιδιοκτησία του αεροδρομίου στην τοπική κοινωνία, με κεφάλαια τοπικά, ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλον σε δηλώσεις και απέραντη μπουρδολογία υπέρ ή κατά την απόφασης εκποίησης κι άλλων ασήμαντων.
Γίνονται ακόμα φαιδρότεροι όταν πιάνονται από λέξεις που ειπώθηκαν ή δεν ειπώθηκαν γύρω από τον «αν είναι ορθή η εμπορική εκμετάλλευση των προς ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων» (sic). Αντιλαμβάνεται άραγε κανείς ιδιωτικοποίηση χωρίς εμπορική εκμετάλλευση? Προς τι ο θόρυβος? Μη φοβηθούν οι μαγαζάτορες των Χανίων αν στηθεί ο ανταγωνισμός μέσα ή έξω από το αεροδρόμιο? Λες κι έχει μείνει μαγαζί πια ανοιχτό σε τούτη την βομβαρδισμένη πόλη.
Είναι δύο οι τρόποι για να αντιμετωπιστεί αυτή η κρίση.
Ο ένας τρόπος είναι η αντίσταση στο καταστροφικό πακέτο των Μνημονίων και η στάση πληρωμών με ό,τι θυσίες αυτή θα συνεπάγεται.
Ο άλλος τρόπος είναι η ενεργός συμμετοχή, η ωφέλιμη αντίσταση απέναντι στο μπιρ παρά ξεπούλημα της Ελλάδας. Η “Κίνηση 136” της Θεσσαλονίκης για το Νερό είναι μια εξαιρετική πρωτοβουλία που μακάρι να ευοδωθεί.
Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να γίνει και για το Αεροδρόμιο Χανίων, με τη συνεννόηση των τοπικών επιμελητηρίων, επιχειρήσεων και τραπεζών. Κανείς όμως από τους επίδοξους ταγούς μας δεν παίρνει την πρωτοβουλία να θέσει το θέμα σε διαβούλευση. Πόσα κεφάλαια λιμνάζουν σε θυρίδες και «στρώματα»? Οι θεσμοί θα έπρεπε να ενεργοποιούνται τώρα, γιατί το Αεροδρόμιο Χανίων είναι ένας αναπτυξιακός πυλώνας της Κρήτης και ως τέτοιος θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται.
Και με προίκα τα 110 εκατομμύρια, εγκεκριμένα, από τα ευρωπαϊκά ταμεία, ας θυμόνται αυτοί που σήμερα βρίζουν την Ευρώπη, ξεχνώντας τα τσουβάλια με τα εκατομμύρια που πετάχτηκαν, τριάντα σχεδόν χρόνια, για να μιλάμε ακόμα για χωματερές στην Ελλάδα.
Πάλι λοξοδρόμησα!  Με προίκα τα 110 εκατομμύρια, λοιπόν, μπορούνε να γίνουνε θαύματα στο Αεροδρόμιο των Χανίων και να δουλέψουνε κι οι ντόπιοι μαστόροι. Και να γίνουνε και καταστήματα! Είναι ορθή η εμπορική εκμετάλλευση σας λέω εγώ! Δεν είναι? Άφησε τους αυτούς! Αυτοί για τις ψήφους σκοτώνονται. Δεν είναι ωφέλιμο να λες “όχι” στα μαγαζιά. Αλλά ας τα έχουνε ντόπιοι αυτά τα μαγαζιά. Ας είναι και ξένοι, δηλαδή, ποιόν νοιάζει. Αρκεί να πουλάνε τα λάδια μας, τα μέλια μας, του πουλιού το γάλα μας αντί να πουλάνε αφορολόγητα μολυβένια τσολιαδάκια, “Made in China” και το κέρδος να πηγαίνει νομίμως στα Cayman Islands. 
Δυστυχώς δε συμβαίνει αυτό, περιμένουμε κάποιον «επενδυτή» που μπορεί να εξελιχθεί ή και να μην εξελιχθεί, εξαρτάται από τη σύμβαση παραχώρησης, σε ένα βαμπίρ για την τοπική οικονομία! Ενώ όλοι συμφωνούμε ότι ένα κερδοφόρο αεροδρόμιο που θα ανήκε στην τοπική κοινωνία θα μπορούσε να είναι ένα αληθινό εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής.
Δεν έχω αλλάξει ούτε και σήμερα το γενικό μου συμπέρασμα: 

Προτιμάμε να κουβεντιάζουμε πάντα για τα φαιδρά και να κακιώνουμε για τα λιγότερο σπουδαία, αφήνοντας τα σημαντικά στα χέρια των ανάξιων, των ανόητων και των ανεπάγγελτων που μας κυβερνάνε.
Υστερογραφώντας, ας με συγχωρέσει ο κ. Βολουδάκης, τον καταχωρώ υποχρεωτικά ως «υφυπουργό» εντός εισαγωγικών, αφού εκτελεί εντολές δοσίλογων κι όχι τη βουλή των πολλών Σφακιανών, φαντάσου, απόγονοι του  Δασκαλογιάννη κι αυτοί (!!) που τον εψήφισαν για να τους εκπροσωπεί.


Advertisements

2 thoughts on “Θα τρίζουν τα κόκαλα του Δασκαλογιάννη

  1. Να δούμε το πράγμα από την αρχή…Δυστυχώς, για πολλούς και διαφόρους λόγους η απευθείας λειτουργία του αεροδρομίου από μια κίνηση πολιτών δεν είναι εφικτή. Δεν υπάρχουν τα κεφάλαια (καταρχήν), δεν υπάρχει η τεχνογνωσία και δεν υπάρχει η διάθεση (ίσως και το πιο σημαντικό). Η δε κίνηση για την ΕΥΔΑΘ που αναφέρεται στην ανάρτηση, θ' αποκλειστεί λόγω έλλειψης εμπειρίας (και πιθανότατα τραπεζικών κεφαλαίων) από τον τελικό διαγωνισμό.Μια λύση θα ήταν η μετατροπή του αεροδρομίου σε μια Α.Ε. ή Ν.Π.Δ.Δ. (ή κάτι παρεμφερές) στην οποία βασικοί μέτοχοι θα ήταν οι Δήμοι ή η Περιφέρεια με αναλογικό ποσοστό και ίσως με μειοψηφική συμμετοχή των εμπορικών επιμελητηρίων. Πως θα γινόταν όμως αυτό, όταν ούτε οι Δήμοι, ούτε κανείς άλλος δεν έχει τα χρήματα να το κάνει, δε γνωρίζω. Άφηστε δε που η αυτο-οργάνωση σε μεγάλα σχήματα δεν πετυχαίνει (θυμηθείτε τι συνέβει με τις εταιρείες λαϊκής βάσης ή τους μεγάλους συνεταιρισμούς και το που είναι σήμερα). Ακόμα και όμως αν υπήρχαν τα χρήματα, ποιος μας λέει ότι σε 5 χρόνια δε θ' αποφάσισε μια νέα δημοτική αρχή (εκλεγμένη υπό μια νεο-φιλελεύθερη σημαία) δε θ' αποφάσιζε την απεμπλοκή του Δήμου από το εγχείρημα;Η γνώμη που επομένως είναι ότι καλύτερα υπό κρατικό έλεγχο, με σύγχρονους όρους. Είναι σαφέστατα πιο εφικτή (ακόμα και με τοπικιστικά κριτήρια- αφού θα συμβεί στο Ηράκλειο και όχι σε μας; ) και δοκιμασμένη.Και κάτι τελευταίο για την Ryanair. Μπορεί να προσφέρει, αλλά μπορεί και να στραγγαλίσει το αεροδρόμιο και την τοπική οικονομία. Δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα, είναι στυγνή επιχείρηση και ως τέτοια πρέπει ν' αντιμετωπίζεται…Για τον χαρακτηρισμό όμως του κ.Βολουδάκη θα συμφωνήσουμε…Κρίμα και πάλι κρίμα…

  2. Η λειτουργία υπό κρατικό έλεγχο θα ήταν το επιθυμητό, αλλά οι ολετήρες της Τρόικας Εσωτερικού συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο. Αυτό είναι το δεδομένο που πρέπει κάπως να αντιμετωπιστεί.Δεν νομίζω ότι είναι θέμα διάθεσης. Είναι θέμα απόδοσης κεφαλαίων. Ένα σοβαρό επιχειρηματικό σχέδιο θα μπορούσε να πείσει θεσμικούς επενδυτές και τοπικούς θεσμούς δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου να συμμετέχουν. Ενεργέ Πολίτη: Η τεχνογνωσία εξασφαλίζεται, καταρχήν, με ένα μνημόνιο συνεργασίας με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.Κατά τα λοιπά, ζώντας σε μια φοβερή, τρομακτική εποχή, επιμένω ότι σαν κοινωνία πρέπει να αναζητήσομε νέες ηγεσίες και αναπτύξομε πρωτοβουλίες.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s